onsdag 18. juli 2012

Roseglede...


Jeg må innrømme at det overrasker litt å finne så vakre roser etter så mye dårlig vær..


Vandret rundt i gummistøvler i hagen idag, da jeg plutselig kom på at jeg kunne klippe med meg noe å pynte opp inne med..


Denne heter Evelyn, en David Austinrose med nydelig farge og duft. Austinroser er min favoritt!


Denne heter LD Braitwaite, også David Austin


Her er Louise Odier, kjent som forfatteren Sigrid Undsets rose. Buskrose som er raus med blomster, og ubeskrivelig duft




Marikåpe er flott sammen med roser....




Åååå som jeg gleder meg til å fortsette å  klippe med meg roser inn,- sette sammen i vaser, eller legge dem i en fin glassbolle,-.. eller kanskje også gi bort noen ??


Jeg må legge til noen flere ... denne er en sjeldenhet som jeg har kalt Gudrun..etter en venninne i Ragnvald Blakstadsgate. Hun har "oppfostret" denne, og hun har en nydelig hage!


David Austinrosen Heritage....


.... og Glamis Castle....


... og et bilde til av lekre Evelyn...

Jeg har ellers roser som er både røde og gule, f. eks Chinatown, Sympathy, Friesia og den velkjente Flammentanz.

ROSER ER VAKKERT


2 kommentarer:

  1. Å,nydelige roser,Solveig!Ikke så mye roser her hos meg enda, håper det blir snart!:)Kos deg med rosene dine!:)

    SvarSlett
  2. Roser er dronninger..mmmm..og flere kommer snart.. Hvite, aprikosfargede, gule, rosa, røde...herlig..

    SvarSlett